De Tekst-Check

Krijg praktische tips voor meer SEO-waarde en een betere schrijfstijl

Met de Tekst-Check help ik ondernemers om met meer vertrouwen hun eigen teksten te schrijven. Voor meer vindbaarheid op Google, een tekst die lekker leest en je klanten aanspreekt. 

Je twijfelt aan je tekst. Kan Google dit wel vinden, snapt mijn klant wat ik bedoel? Is dit een goede tekst? Je wilt graag zelf goede teksten schrijven, zodat je aan je vindbaarheid kunt werken en klanten kunt aantrekken.

Herken je dit?

  • Google kan jouw website nog niet goed genoeg vinden om er klanten uit te halen.
  • Je hebt het gevoel dat je achterloopt, omdat je concurrenten betere tekst hebben.
  • Je weet niet (goed genoeg) hoe je de zoekterm in de tekst toe moet passen
  • Je twijfelt over je verhaal: is het duidelijk wat ik nu zeg
  • Je wilt het wel zelf doen, maar ben onzeker over je eigen kunnen.

Daar kunnen we samen wat aan doen!

Stel je voor dat jij met gerichte feedback niet alleen deze tekst, maar ook andere teksten kunt verbeteren. Je weet wat je anders kun doen in om oude teksten beter te maken en kunt de punten ook direct gebruiken voor je volgende teksten. Zo kun je met volle overtuiging je eigen teksten schrijven, waardoor het je niet alleen minder tijd kost – maar ook een betere vindbaarheid en meer klanten oplevert. 

Dat is wat ik doe met De Tekst-check, want taal, tekst en Google is waar ik me het liefst mee bezig houd. Zodat ik jou kan leren hoe jij zelf ijzersterke teksten kunt schrijven. Voor je website, maar ook al je andere teksten: nieuwsbrief, social media, mails en nog veel meer.

Ik vond SEO vermoeiend en verschrikkelijk...

Toen nog in loondienst als content marketeer werkte, ging ik een beetje huilen als ik een seo-tekst moest schrijven.

Ik wist niet precies hoe het moest, kreeg vage instructies en vond er echt geen bal aan.

‘Wil je witte kinderschoenen kopen? Wij hebben heel veel witte kinderschoenen. Witte kinderschoenen vanaf maat 17 tot maat 42.’ En zo ging het er de rest van de tekst ook aan toe. 

Daar wordt niemand gelukkig van. Google inmiddels ook niet meer en je lezer al helemaal niet. 

Alles werd anders toen ik me echt ging verdiepen in SEO en tekst schrijven. Daardoor kan ik jou hele gerichte feedback geven. 

Dit zou er in de feedback kunnen staan

  • Als je de zoekterm hier, hier en hier invoegt, maak je het Google makkelijker om je te indexeren.
  • Als je je titel aanpast naar (insect voorbeeld), dan maak je het voor zoekmachines makkelijker om je tekst te snappen.
  • Als je deze wisseling in schrijfstijl maakt, leest je tekst lekkerder weg
  • Door deze twee alinea’s om te wisselen heb je veel meer kans dat iemand ook echt iets koopt.
  • Hier mist je klant informatie, waardoor ze jouw dienst waarschijnlijk nog niet gaat kopen.

Wat anderen zeggen...

‘Bedankt voor de uitgebreide feedback! Nu is gelijk mijn vraag over de zoektermen opgelost. Kan ik meenemen in de volgende teksten!’
‘Superfijn je feedback. Ik heb je suggesties gelijk verwerkt. Scheelt mij weer denkwerk!’
‘Ik heb je tips van de vorige keer gebruikt! Nu meer gericht op zo’n lange zoekterm en synoniemen. Wil je naar de klantgerichtheid kijken?’ 
 ‘Jaaaaa! Dank! Hier kan ik echt verder mee. Ga de rest van mijn website hiermee ook nalopen’
‘Dank dank dank voor je input. Ik weet nu veel beter welke zoektermen voor mij interessant zijn! Nu zit ik er niet meer zo tegenaan te hikken.’

Wat levert zo'n Tekst-Check jou op?

Wil jij ook weten of je het goed doet?

Laat mij dan met je meekijken! Vraag je tekst-check hieronder aan. Ik stuur je dan de factuur. Als je deze hebt betaald, plan ik hem in. Je krijgt daarna nog twee keer een mail van mij: een mail met wanneer je jouw feedback kunt verwachten en een mail met de feedback.